כאשר מדובר על רעיון למוצר כזה או אחר, חשוב לחשוב על כל ההיבטים של המוצר לפני הייצור.
התהליך הזה כולל את העיצוב, הפונקציונליות והשיווק של המוצר, אבל לא רק.
הנה כל מה שצריך לדעת על אפיון של מוצרים והתהליך הכרוך בייצורם.
פיתוח מוצר הוא תהליך מורכב הדורש הבנה סבוכה של המוצר וקהל היעד שלו, כמו גם הבנה מעמיקה בכל התהליכים הכרוכים בשיווק של המוצר, בתכנון העיצוב שלו, תכנון הפונקציונאליות שלו ועוד.
תהליך זה גם דורש יצירתיות כדי להעלות רעיונות למוצרים ושירותים חדשים, מה שכנראה נחשב אבן הדרך של התהליך.
ללא רעיון מקורי למוצר, אפיון מוצר כלל לא יהיה אפשרי.
כמה שאלות שחשוב לשאול לפני ייצור מוצר
ישנן כמה שאלות שחשוב לשאול, לבדוק ולתחקר לפני שמתחילים עם התהליך של אפיון מוצר והייצור שלו.
למשל, האם זה משהו שאנשים צריכים, כלומר האם הוא עונה על “כאב” של קהל יעד מסוים ומספק פתרונות?
כמו כן, חשוב לבדוק האם יש למוצר הזה שוק ומהי התחרות הקיימת בשוק לאותו מוצר.
יהיה לכם קל לנהל את שלבי המחקר האלו אם תחליטו ותאפיינו מראש מהן התכונות של המוצר שלכם, כלומר במה המוצר שלכם מוביל על מוצרים אחרים ומה הוא מציע ללקוחות.
כפועל יוצא מכך, יהיה עליכם לברר מהו קהל היעד או קהל הלקוחות שאתם רוצים לשרת. ולא פחות חשוב, איך תשווקו או תמכרו את המוצר שלכם?
תהליך פיתוח המוצר שלכם
תהליך פיתוח המוצר מתחיל בהבנה מפורטת של קהל היעד וצרכיו, ולאחריה ניתוח של הפעולות שניתן לעשות ומה לא ניתן לעשות בתקציב נתון.
תכנון המוצר כולל גם הגדרת תכונות המוצר, היתרונות, נקודת המחיר, ערוצי ההפצה והמתחרים בתחום שלכם.
השלב הבא הוא לזהות מי עומד לייצר את המוצר (לחפש יצרן או לחילופין ספק), כמה זמן ייקח לייצורו (זמן אספקה) ואילו משאבים דרושים (חומרי גלם והעלויות שלהם).
השלב הבא הוא לקבוע אם ישנם סיכונים כלשהם הכרוכים בייצור המוצר הזה, כלומר מה הסיכויים והסיכונים של הפסדים כספיים בתהליך.
עיצוב המוצר העתידי שלכם
השלב הבא בתהליך פיתוח המוצר הוא עיצוב המוצר.
שלב זה כרוך בעבודה רבה ומאוד מורכבת ממחלקות שונות, כולל הנדסה, שיווק ועיצוב של מוצרים שונים.
זאת, כאשר השלב האחרון הוא לשווק את המוצר לאחר שהוא יוצר.
אבל לפני השיווק של המוצר, יהיה חשוב לערוך איזשהו מבחן “בטא”, כדי לבדוק איך המוצר שלכם מתקבל בשוק.
וזו הסיבה לכך שכאשר עורכים אפיון מוצר, חובה לעבור את השלב של יצירת אבטיפוס ראשוני ומתקדם יותר.
נסו להציג אותו במהדורה מוגבלת או לייצר אבטיפוס כמה שיותר מוקדם בתהליך, כדי שתוכלו לקבל פידבקים מקהלי היעד, מהחברים, מהקולגות וכולי.