מי הוא ממונה בטיחות ומי זקוק לו?

ממונה בטיחות

ענף הבנייה ספג כמה אירועים לא קלים בשנים האחרונות. כולנו יודעים עד כמה עבודה בגובה ובבניין עלולה להיות מסוכנת. ככל הנראה זו הסיבה בגינה מדינת ישראל החמירה בשנים האחרונות את ההנחיות בנושא. היום, אנחנו יכולים להעיד ממקור ראשון על כך שמדינת ישראל לעיתים לא מאשרת פרויקטים מסוימים אלא אם כל הוראות הבטיחות נשמרות בקפדנות.

אלא שלא פעם, בייחוד כאשר מדובר על פרויקט גדול, בעלי הפרויקט מוצאים את עצמם צריכים להתמודד עם עבודה נוספת לה לא ציפו. הכשרות של העובדים בשטח, מתן הנחיות, כל אלו דברים שלא תמיד מנהל הפרויקט יכול לקחת על עצמו. זו הסיבה בגינה הקמנו את 'מוזי ביטון בטיחות ואיכות הסביבה בעמ'.

אנחנו רוצים לקחת מכם את העול המיותר העומד על גבכם, להקל עליכם את העומס ולעזור לכם לעבור את כל הפרויקטים שלכם בשלום, על הצד הטוב ביותר. מה אנחנו מציעים? מי צריך אנשי מקצוע שילוו אותו לאורך תהליך בנייה? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

מי צריך ממונה בטיחות

נכון לשנת 2021 על כל אתר בניה למנות ממונה בטיחות מקצועי, כזה שעבר את ההכשרה המתאימה ממשרד העבודה, על מנת להבטיח כי לא יהיו תקלות ותאונות באתר הבניה בעת העבודה. מה שכמובן יביא לשלום העובדים במהלך העבודה ויאפשר קיום של אתר הבניה לטווח ארוך.

מה כולל התפקיד של ממונה בטיחות

תפקידו של ממונה בטיחות מתחיל בשלב ההכנות והתכנון ומגיע עד לשלבים הסופיים של העבודה. ממונה בטיחות מכין את תכנית העבודה, עוזר לבעלי הפרויקט להכין את הקרקע להגעתם של העובדים. בהמשך, ממונה בטיחות מסתובב בשטח ומוודא כי העובדים ממלאים את תפקידם על הצד הטוב ביותר.

ממונה בטיחות מדריך גם במקרים של עבודה בגובה

 החוק במדינת ישראל קובע כי כל עובד העובד מעל שני מטרים צריך לעבור הכשרה בנושא. המטרה היא כמובן לאפשר לו לעבוד בצורה זהירה תוך מניעת סכנות נוספות להן הוא וחבריו עלולים להיות חשופים. התפקיד של ממונה בטיחות גם בשטח הזה הוא לאפשר לעובדים לעבור את ההכשרה הזו בצורה טובה. באופן כזה שלא יגזול זמן ואנרגיה מהעובדים והפרויקט.

ממונה בטיחות הוא גם חוקר

תפקידו של ממונה בטיחות הוא לחקור במידה ומתרחש אירוע חריג. זכרו שלא תמיד בעלי הפרויקט נמצאים בשטח ויכולים לתת את דעתם על הנעשה שם. בדיוק בשביל זה יש ממונה בטיחות. זה  שנותן את חוות הדעת האחרונה בכל אירוע הדורש התערבות חיצונית.

אנחנו נמצאים כאן בשבילכם

אנחנו רוצים לדרוש בשלום העובדים שלכם ובשלומכם. חשוב לנו לספק לכם שירותים של ממונה בטיחות בלי להוסיף עליכם עבודה נוספת שכן אנו כבר יודעים  כי אתם עמוסים ממילא.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבל שירות מעולה.