מצלמת גוף – מהי ולמי היא מיועדת?

הרבה אנשים מתנדבים בכוחות ההצלה כחלק משגרת החיים שלהם ולא תמיד עוברי אורח יודעים על כך. חלקם תמיד נכונים לפעולה ואת חלקם צריך להזעיק במיוחד. אך בעת אירוע – איך יודעים אל מי אפשר לפנות? איך אפשר לנתח מה קרה או מה היה על מנת להפיק לקחים או להסיק מסקנות? חשוב מאד לדעת שלמרות שאנשים אלה מקדישים מזמנם וממרצם על מנת להגיש עזרה לאחר ולא אחת הם גם מצילים חיים – הם צריכים לא מעט פעמים גם להסביר מעשים שהם ביצעו או פעולות שבהם נקטו. בעזרת אביזרים טכנולוגיים שקיימים כיום כמו מצלמות גוף שלא היו קיימות בעבר – אפשר להתחקות אחרי כל הפעולות שביצע אותו אדם וכך להבין מה בדיוק קרה ואיך התגלגלו העניינים. כיום מדובר בפריט שנחשב לכמעט חובה להרבה מאד אנשים כמו שוטרים, חיילים או מגישי עזרה ראשונה.

מה המטרה של מצלמת גוף?

העידן הנוכחי הוא של הפצת חדשות או שמועות דרך הרשתות החברתיות ורשת האינטרנט בקצב מהיר מאד. עוד בטרם מספיקים גופים רשמיים לקבל הודעה על קרות מקרה זה או אחר – הוא כבר מופץ ברשתות החברתיות או דרך הטלפונים הניידים החכמים. מצלמות גוף תהיינה בעלות כמה מטרות. ראשית, בעזרתן אפשר יהיה לראות תיעוד אמיתי, אותנטי ומדויק של מה בדיוק קרה. אי אפשר יהיה לטעון שקרה משהו שפועל לא קרה, שכן המצלמה תתעד את כל מה שמתרחש מולה. שנית – המצלמה תוכל להגן על מי שנושא אותה ובעזרת התיעוד שהיא תצלם הוא יוכל להגן על עצמו ולהוכיח דברים שעשה או לא עשה במידה ויופנו כלפיו טענות או תלונות. כאשר כל אדם שנמצא בזווית אחרת ומיד עסוק בתיעוד האירוע עם הטלפון הפרטי שלו – עדיף שיהיה פריט טכנולוגי מורשה לשימוש שייתן גיבוי למי שנושא אותו. אלה התפקידים של המצלמות.

מי צריך לשאת על עצמו מצלמת גוף?

כאמור – מי שבעיקר נושא כיום מצלמות גוף אלה אנשים שפועלים במסגרת כוחות הביטחון ורשויות החוק – שוטרים, חיילים, פקחים, מגישי עזרה ראשונה או פרמדיקים. כך הם מתעדים בצורה רשמית ומורשית את כל מה שקורה מולם ולאחר מכן אפשר יהיה לעשות שימוש בתיעוד על מנת לנצח את מה שאירע ולהבין לעומק איך אפשר היה להתנהל אחרת, בצורה טובה או יעילה יותר. באופן כללי אפשר לומר שכל אדם כיום יכול לקנות מצלמת גוף ולשאת אותה לכל מקום שאליו הוא הולך אך כמובן שצריך לבדוק את נושא החוקיות של צילום אנשים במצבים אישיים או ללא קבלת ההסכמה המפורשת מהם. רק כאשר המצלמה נמצאת בשימוש מורשה אפשר יהיה לעשות שימוש בתיעוד שהיא מצלמת וכך להשתמש בה בצורה מושכלת.